In 2019, 2020 en 2021 hebben geen noemenswaardige activiteiten plaatsgevonden afgezien van het noodzakelijke onderhoud en plaatselijke reparaties aan het kerkgebouw.

In 2012 heeft de stichting € 349.000 bijgedragen aan de restauratie va de Sint Jansbasiliek te Laren.  De stichting heeft schenkingen ten bedrage van €  162.975 ontvangen.

In 2013 heeft de stichting € 49.000 gedoneerd voor de restauratie.

In 2014 heeft de stichting een donatie voor de restauratie van de kapel op het St. Janskerkhof te Laren ontvangen.

In 2015 is de restauratie van de kapel op het St. Janskerkhof te Laren afgerond.

In 2017 werd gekeken naar de mogelijkheid van het inrichten van een Mariakapel in de bestaande Sint Jans basiliek. Daardoor zal de basiliek toekomstig door de dag open kunnen staan voor gelovigen. Stichting Behoud raamt de kosten en onderzoekt hoe de financiering veilig gesteld kan worden.

In 2018 is de restauratie van de Mariakapel gerealiseerd. Het Mariabeeld is gerestaureerd, evenals de glas-in-loodramen. Tevens werd het metselwerk van de kapel hersteld en werden glazen wanden geplaatst waardoor de kapel afgesloten blijft van de kerk, maar wel zichtbaar voor bezoekers. De kapel is sinds de afronding van de restauratie dagelijks opengesteld voor het publiek en voldoet sindsdien in een grote behoefte.

De restauratie van het beeld van Johannes de Doper op het kerkhof is voltooid.Activiteiten